De beste service voor uw klanten, telefoonservice!

Binnen uw bedrijf is het belangrijk dat de telefoon altijd bemand wordt. Er moet altijd iemand zijn die de inbound calls kan beantwoorden. Klanten verwachten namelijk service. Service is tegenwoordig enorm belangrijk. Service bestaat uit verschillende onderdelen. Ten eerste is service dat klanten goed geholpen worden, bijvoorbeeld in de winkel. Klanten willen geadviseerd worden door werknemers en eventuele vragen kunnen stellen. Daarnaast is service de extra ‘dingen’ die klanten krijgen bij hun product. Daar valt bijvoorbeeld garantie onder of bezorging. Als laatste is service wat de klant ontvangt van het bedrijf na de aankoop. In hoeverre helpt het bedrijf de klant met vragen en complicaties? Kan de klant het bedrijf makkelijk benaderen en staat het bedrijf ook open voor kritiek.

Dat laatste kan in sommige bedrijven nogal eens voor problemen zorgen. Veel bedrijven vinden het lastig om een goede telefoonservice neer te zetten. De werknemers die de telefoon moeten opnemen hebben ook andere werkzaamheden en kunnen de klant hierdoor vaak niet goed genoeg helpen. Er kunnen dan tussen de werknemer en de klant ook sneller irritaties ontstaan. Dit bevorderd natuurlijk niet de service van het bedrijf. Klanten zijn vele maten tevredener wanneer ze goed geholpen worden en wanneer werknemers écht naar ze luisteren.

Zoals ik net al vertelde is het voor veel bedrijven lastig om elk moment van de dag de telefoontjes te beantwoorden. Voor de ondernemer zelf helemaal, hij is vaak heel de dag onderweg naar klanten. Hij moet bij vergaderingen zijn, heeft overleg met partners en ga zo maar door.

Voor deze bedrijven is een externe telefoniste ideaal. Een persoon die heel de dag de telefoon op kan nemen. Zij werkt bij Bizziphone, maar wordt ‘ingehuurd’ door het bedrijf die een telefoniste nodig heeft. Zo heeft het bedrijf iemand die heel de dag vriendelijk de telefoon op kan nemen en brengt zij geen hoge kosten met zich mee.

Dit bericht is geplaatst in Carriere en Werk, Mobiel en Telecom. Bookmark de permalink.

Reacties zijn gesloten.