Xiaomi VS Samsung

Als je deze 2 merken Googled dan zul je zien dat de meeste van hun smartphones met elkaar vergeleken worden. Dat is niet zo vreemd gezien dat Samsung, naast Apple, ook flink wat competitie krijgt van Xiaomi.

In 2014 had Xiaomi uit China meer smartphones verkocht dan Samsung en het zal misschien niet lang meer zijn voordat elders dit ook zal gebeuren.

Waar het Xiaomi bijna niet lukt om hun producten in voorraad te houden, is het voorgekomen dat Samsung minder winst maakt omdat hun smartphone verkoop achterloopt. Xiaomi zal het misschien niet altijd zo goed doen, maar voorlopig zien zaken er zeer goed uit voor ze.

Ze hebben beide verschillende marketing tactieken. Samsung maakt reclame zoals we gewend zijn het te zien. Door reclames te maken op tv en billboards te plaatsen. Xiaomi, daarentegen, maakt alleen gebruik van sociale media. Toch is het hun gelukt om zo snel erg populair te worden.

Het helpt zeker wel dat de producten van Xiaomi goedkoop zijn. Sommige smartphones van Samsung ook, maar hun telefoons zijn niet van hoge kwaliteit zoals die van Xiaomi. Bij Samsung geldt de uitspraak “goedkoop is duurkoop”.

Samsung is voorlopig nog wel bekender dan Xiaomi, maar dat helpt niet echt om meer geld binnen te krijgen. Ze zullen niet blij zijn om te weten dat er, behalve Xiaomi, nog meer Chinese smartphone verkopers aan het opkroppen zijn. Misschien wordt het tijd dat ze hun tactiek veranderen, omdat wat ze nu doen lang niet genoeg gaat zijn om weer aan de top te komen.

Dit bericht is geplaatst in Persberichten. Bookmark de permalink.

Reacties zijn gesloten.