Drukwerk is nog steeds nodig in 2013

Wanneer een bedrijf wilt overleven is reclame niet weg te denken. Reclame en adverteren is dan ook een Big Business in veel landen. Niet alleen bedrijven en organisatie maar ook kleine handelaren en particulieren storten zich op het reclame fenomeen om hun producten te introduceren aan potentiële kopers.

Online en Offline marketing

Promotie kan je de dag van vandaag op verschillende manieren uitvoeren. Je kan bijvoorbeeld kiezen tussen online en offline marketing. Offline marketing omvat elke vorm van promotie in gedrukte, gesproken of visuele vorm los van het internet. Bij online marketing promoot je het product online. Dit kan gaan via email, display advertenties, zoekmachine resultaten, social media en ga zo maar door.

Je zou kunnen denken dat aangezien de meeste mensen hun tijd doorbrengen online dat offline reclame minder belangrijker wordt. Toch tonen de resultaten dat offline reclame als drukwerk, tv-spotjes en radio advertenties meer effect hebben dan advertenties in online marketing.
De afzetmarkt van offline marketing is ook veel groter dan die van online marketing in Nederland en België. In elke huiskamer zal je wel een TV of een radio terugvinden, maar niet ieder huishouden beschikt al over internet of maakt daar gretig gebruik van.

Promotie

Laat het dan ook die afzetmarkt zijn die uiterst belangrijk is voor reclame en promotie. Met reclame wil je een bepaald product of dienst aanprijzen bij een breed publiek of je doelpubliek. Als marketeer moet je dan ook kunnen inschatten hoe jij jouw doelpubliek het best kan bereiken. Wanneer je doelpubliek zich niet online bevindt heeft het ook geen zin om online te adverteren. Wees dus creatief en weet dat je het zo gek niet kan bedenken of je kan op een bepaalde plek adverteren.

Ook al kan je jouw doelpubliek niet online bereiken, het internet kan wel oplossingen bieden voor het organiseren van jouw promotionele campagne. Je kan bijvoorbeeld makkelijk je drukwerk online bestellen. Je kiest dus het soort drukwerk, de formaten en de oplage, het design en de levertijd. Dit allemaal zonder dat je naar de drukkerij hoeft te gaan. Of je jouw drukwerk nu bestel mij een drukkerij in Oost-Vlaanderen of in Amsterdam, vanuit je eigen kantoor of woonkamer zal je beslist wel wat verplaatsingskosten besparen.

Opbrengsten

promotie voeren is zeker niet gratis. Er is meestal heel wat geld mee gemoeid, maar dat is het waard. Reclame is langere termijn effectief. Mensen zullen de naam van jouw bedrijf of product onthouden en zullen na verloop van tijd geprikkeld worden om het product aan te kopen of te testen.
Dat zal als resultaat hebben dat jouw product uiteindelijk een plaatsje in de markt zal veroveren. Daarna moet je dat plekje onderhouden en zorgen dat je een groter marktaandeel weet te veroveren dan je concurrent.

Je marktaandeel vergroten kan je door , en je raadt het nooit, nog meer promotie te voeren. Liefst op de meest efficiënte reclame. Om je marktaandeel te vergroten kan je jou merkimago gebruiken om nieuwe niches aan te spreken. Wanneer je bijvoorbeeld nog nooit gebruik hebt gemaakt van online marketing is dit een goed moment om het eens uit te proberen.

Dit bericht is geplaatst in Persberichten met de tags , . Bookmark de permalink.

Reacties zijn gesloten.