Communicatie belangrijk thema, ook bij sollicitatie

Elke werkgever vindt communiceren heel belangrijk. Je zal op de werkvloer met je collega´s moeten communiceren en ook met je leidinggevenden. Communiceren kan vragen stellen zijn, maar kan ook luisteren zijn. Wanneer jij moeite hebt met communicatie dan kan het effect hebben om contact op te nemen met een loopbaan coach. Het is maar dat je aanvoelt wat er op dat moment nodig is. Het eerste communiceren met je nieuwe werkgever begint al met je sollicitatiebrief. Je zal door middel van woorden met je nieuwe werkgever communiceren.

Mondelinge sollicitaties

Bij het mondelinge sollicitatiegesprek is het van belang dat je je voorbereid op het gesprek. Waarom wil je bij het bedrijf werken en solliciteer jij op die functie. Verdiep je in het bedrijf en ben voorbereid op vragen die ten tonele kunnen verschijnen. Een gesprek met je nieuwe werkgevr is een dialoog tussen twee mensen en geen eenzijdig gesprek. Ook de non verbale communicatie is belangrijk en daarmee bedoel ik houding en uitstraling. Blijf ontspannen tijdens het gehele gesprek en pas je woordkeuze aan als het gesprek van thema verandert. Een personal coach helpt je jouw communicatieve vaardigheden te verbeter

en, zodat je jezelf beter kan presenteren en dus meer kans maakt op de baan.

Dit bericht is geplaatst in Persberichten met de tags , , , , , , . Bookmark de permalink.

Reacties zijn gesloten.