Bewegwijzering

Eindelijk, ik ben aangekomen bij mijn vijfde en tevens laatste tekst over de verschijnselen gevelreclame en bewegwijzering. Ik zal ingaan op hoe dit werkt en wat de voordelen van gevelreclame en bewegwijzering zijn. Iedereen heeft allicht wel eens gevelreclame gezien. Je rijdt over de snelweg en dan zie je ineens een groot gebouw aan je linker- of rechterhand opdoemen. Je kunt er gif op innemen dat de bedrijven die hier gevestigd zijn wel gebruikmaken van gevelreclame. Anders kan de klant je immers niet vinden. Bovendien komt het de naamsbekendheid onder het grote publiek ten goede wanneer men je bedrijfsnaam en -logo regelmatig terugziet. Dat blijkt alleen al uit het feit dat grote multinationals veelvuldig grote bedragen uitgeven aan allerhande vormen van reclame. Ook de bewegwijzering is daar een voorbeeld van. Wat is dat dan? Bewegwijzering zorgt ervoor dat de klant de snelste weg naar het gebouw waar je onderneming inzit weet te vinden. Dat kan vanaf een bepaalde afrit van de snelweg zijn, maar bijvoorbeeld ook de weg naar de bakker en andere kleine ondernemers in een niet al te groot dorpje. Het betekent immers het faillissement van de onderneming wanneer de klant je niet eens weet te vinden.

We hebben zojuist kunnen zien dat gevelreclame en bewegwijzering van essentieel belang zijn voor een ondernemer. Zonder deze zaken is hij immers niet te herkennen, laat staan dat hij te vinden is voor de klant. Maar natuurlijk zijn er ook nadelen verbonden aan gevelreclame en ook bewegwijzering. Op zich is dat juist, maar het moet wel gelijk worden genuanceerd. Het kost weliswaar best wat geld om te zorgen voor deugdelijke gevelreclame en dito bewegwijzering, maar het levert je hoe dan ook veel meer op. De naamsbekendheid in vindbaarheid van je bedrijf is natuurlijk niet in precieze getallen te meten, maar toch moet iedere ondernemer ervoor zorgen gevonden te worden. Wanneer iemand bijvoorbeeld onbekend is een bepaalde stad of dorp, is het handig dat de bewegwijzering hem naar de goede plaats leidt. Ik denk dan ondermeer aan een punt waar toeristen informatie kunnen krijgen over de plaats waar ze op dat moment zich in bevinden. Maar het kan ook zijn dat vanaf de afrit van de snelweg staat aangegeven hoe je bij een grote supermarkt komt. En als je dan die weg hebt gevolgd, zal je altijd gevelreclame op de supermarkt zelf zien, zodat men weet dat dit de juiste winkel is.

Dit bericht is geplaatst in Persberichten. Bookmark de permalink.

Reacties zijn gesloten.